Cooke- og persondata

En cookie er en lille tekst fil, som bliver gemt i din browser. Cookies gør oplevelsen af websitet for dig som besøgende både hurtigere og nemmere. Primært bruges cookies til at gøre weboplevelsen effektiv og behagelig for besøgende. Desuden er det en rigtig god teknik, der bruges til at analysere de besøgendes adfærd, og forbedre besøgsoplevelsen. Et kendt værktøj som ofte benyttes, er Google Analytics, som registrerer ting som f.eks. din browser type, geografiske oplysninger, hvad du ser på websitet, mm. Hvad bruger vi cookies til, og hvem har adgang til disse informationer Hos Støt Foreningen benytter vi cookies til at lave statistik og analyse via programmet Google Analytics. Disse data benytter vi til at forbedre oplevelsen af at besøge vores website. Vi fører eksempelvis statistik over:

• Besøgeren geografi
  • Hvordan den besøgende er kommet til vores website
  • Hvad brugeren benytter på vores website
  • Hvor lang tid siden benyttes, og hvilke sider besøgende falder fra på
  • Browsertype
  • Hvilken enhed (mobil, pc, tablet, mac, mm.)

Disse data er anonyme, og vi har ikke adgang til personlige oplysninger. Dataerne er kun tilgængelig til intern brug, og vil selvfølgelig aldrig videreformidles til andet brug.

Vores kontaktinformation
StøtForeningen.dk
Hunnerupvej 3, Vorgod-Barde
DK – 6920 Videbæk
Email: nj@nyreforeningen.stoetforeningen.dk Telefon: 40 63 55 99 CVR. Nr. 34204314

Hvilke personoplysninger bliver indsamlet på siden
Vi indsamler personoplysninger når du kontakter os, altså f.eks. udfylder vores formular. Disse personoplysninger vil dog aldrig blive videregivet til tredjepart. Der bliver ikke opsamlet nogle personoplysninger, medmindre du selv har givet os informationerne, f.eks. i forbindelse med en henvendelse via vores kontaktformular. Personoplysningerne benyttes udelukkende til at give dig relevante svar på dine henvendelser.

Beskyttelse og rettigheder af de registrerede data
Vi følger persondataloven, og opbevarer dine personlige oplysninger fortroligt og sikkert. Data bliver gemt på computere, som har en begrænset adgang, og er under kontrolleret faciliteter. Sikkerheden gennemgås løbende, og vi sikrer at dine oplysninger bliver håndteret forsvarligt. Vi kan dog aldrig 100 procent garanterer sikkerheden, da der altid vil være en risiko for at andre påtvinger sig uberettet adgang til informationerne. Derfor skal du altid være opmærksom på, at når du afgiver dine personlige informationer, så sker det på eget ansvar.

Afmelding
Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter formålet er afsluttet.

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre denne persondatapolitik. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på websitet og ved udsendelse af nyhedsbrev.

Du har ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig og som kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Kontakt os via ovenstående kontaktoplysninger. Du har samtidig mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.